Vad gör jag om jag råkar ut för en glasskada?

Försäkringsärenden – Glasskada Laga stenskott innan rutan spricker – Bra för både miljön och plånboken Ett stenskott kan vara början till en spricka i vindrutan. Därför är det viktigt att laga stenskottet så snabbt som möjligt för att minska risken att du måste byta hela vindrut
Läs mer →

Hur går jag tillväga om jag behöver hyrbil (vid skada)?

Om du behöver en hyrbil i samband med en skada eller ett försäkringsärende står Trygg Hansa för 75 procent av den totala hyrbilskostnaden, under högst 45 dagar. Innan du hyr bil ska du ta kontakt med Trygg Hansa (telefon: 075-243 19 90) för att få anvisningar angående hyrbilsfirma.
Läs mer →

Vad gör jag om jag råkar ut för en parkeringsskada?

Om du råkar ut för en parkeringsskada utan motpart, eller om du får inbrott i bilen så anmäler du skadan/brottet till Trygg Hansa (se hur försäkringsärenden hanteras) och anmäler skadan/brottet till Polisen på telefon: 114 14.
Läs mer →

Hur hanteras försäkringsärenden?

Som kund hos oss har du en samlingsförsäkring hos Trygg Hansa. Skulle olyckan vara framme gör du en vanlig skadeanmälan direkt till Trygg Hansa. Så här kontaktar du Trygg Hansa: Ring in din skadeanmälan på tfn 075-243 19 90 dom öppet vardagar 8.30 – 17.00 (vid akuta fall efter stängni
Läs mer →